fbpx

Serfenta od 16 lat działa w zakresie nowoczesnego i biznesowego podejścia do pracy z rzemiosłem plecionkarskim. Tworzące organizację ekspertki, Paulina Adamska i Łucja Cieślar zaprojektowały (wspólnie z doradczynią biznesową Urszulą Szwed) autorski Model Biznesowy „Innowacyjny Model Rewitalizacji Rzemiosła”, dzięki któremu zarabiają na swoje działania. Udostępniają, upowszechniają i zarządzają wiedzą o dziedzictwie plecionkarskim. Organizują warsztaty i wydarzenia merytoryczne, prowadzą wykłady o styku antropologii kulturowej, rzemiosła i rynku; umożliwiają doświadczenie rzemiosła każdemu. Uczą tych, którzy przekazują wiedzę i umiejętności innym. Serfenta to jedna z trzech polskich organizacji akredytowanych przez UNESCO. Otrzymała międzynarodową nagrodę JIAPICH 2022 za promocję niematerialnego dziedzictwa kultury z silnym fokusem na zrównoważony biznes. Znalazła się też w finale nagrody New European Bauhaus 2023 z projektem Innovation Model of Craft Revitalisation.

https://www.youtube.com/watch?v=O55uWzxBK_k&t=1s

Model biznesowy - Jak współcześnie sprzedawać rzemiosło, od badań do biznesu.

Wszystko zaczęło się od pogłębionych badań rzemiosła plecionkarskiego, które wciąż prowadzimy – już od 15 lat. Przemierzyłyśmy tysiące kilometrów na całym świecie, by wiedzieć o tym rzemiośle wszystko. Wiemy, dlaczego jest takie wspaniałe! Znamy je też od podszewki, mamy szeroką wiedzę o materiałach z całego świata i ich zastosowaniu. Uczymy się umiejętności, technik i materiałów od ostatnich, żyjących mistrzów plecionkarzy. Prowadziłyśmy badania w Norwegii, Islandii, Japonii, Niemczech, w Ukrainie i Korei Południowej. Zmapowałyśmy polskie plecionkarstwo i upowszechniamy nasze badania – zobacz naszą książkę.

Następnie poddałyśmy zgromadzoną wiedzę o niematerialnym rzemiośle kultury procesowi projektowania w duchu design thinking. Jest on oparty na głębokim zrozumieniu potrzeb użytkowników i odbiorców. Stworzyłyśmy proces nauczania rzemiosła w atrakcyjny współcześnie sposób. Odkryłyśmy, jak projektować nowe produkty i usługi, aby osiągnąć współpracę na linii projektanci – rzemieślnicy – rynek. Tworzymy nowe drogi dla tradycji w nowoczesnym świecie.

Biznes – to miejsce gdzie pasja i idee spotykają się ze współczesnym rynkiem. Od 15 lat badamy rzemiosło plecionkarskie. Zdobyłyśmy szeroką wiedzę i doświadczenie oraz mamy autorskie know – how. Chcemy się nimi podzielić! Przygotowujemy konferencje, wykłady i prelekcje, aby uczyć o styku przedsiębiorczości, nowoczesnego rynku i naszej wiedzy o sprzedaży rzemiosła. Nasz model biznesowy da się zastosować dla innych obszarów niematerialnego dziedzictwa kultury. Jest on też inspiracją dla przedsiębiorców z całego świata. Również tutaj znajdziesz realne efekty naszej pracy – produkty, usługi, warsztaty, sklep z koszami z Polski, Craft Tour i dużo więcej.

Nie czekaj, skontaktuj się z nami, pytaj, nawiąż współpracę – dołącz do świata Serfenty!

Udostępnij:

Badania

Craft Tour Norwegia Serfenta

Nasza wiedza, którą możemy Ci przedstawić w różnych formach (prelekcje, wykłady, konsultacje, konferencje)

  • jak zaprojektować proces badawczy dla rzemiosła, jak mapować rzemiosło
  • jak zbadać rzemiosło w Twoim kraju

  • studium przypadku (case study) badań nad plecionkarstwem – na przykładzie Polski
  • jak badać niematerialne dziedzictwo kultury (case study – plecionkarstwo, można zastosować model do innych obszarów)

  • jak współpracować z tradycyjnymi mistrzami rzemiosła – nasze doświadczenia i praktyki

Jeżeli chcesz zaczerpnąć od nas wiedzy w tych tematach – skontaktuj się z nami. Możemy też wziąć udział w przygotowaniu badań, których potrzebujesz do swoich celów. Mamy 15 lat doświadczenia w badaniach rzemiosła i potrzeb.

Design thinking

Nowoczesny design i rzemiosło

Design thinking to proces oparty na głębokim zrozumieniu potrzeb współczesnego użytkownika. Właśnie tę metodę zastosowałyśmy do przetworzenia naszej wiedzy, aby jak najbardziej dostosować ją do współczesnego świata i jego potrzeb.

  • jak zaprojektować nowy produkt lub usługę, w procesie współpracy pomiędzy projektantem, rzemieślnikiem i rynkiem
  • nowoczesna twarz rzemiosła – na przykładzie plecionkarstwa i Serfenty (case study)

  • jak zaprojektować nowoczesny proces nauczania rzemiosła (i szerzej – dziedzictwa kultury)
  • jak zaprojektować atrakcyjne i nowoczesne warsztaty
Warsztaty wyplatania z wikliny z Serfentą

  • jak zaprojektować współczesną narrację o rzemiośle (storytelling)

Biznes

Jak sprzedawać rzemiosło

Biznes – to miejsce gdzie pasja i idee spotykają współczesny rynek. Od 15 lat badamy rzemiosło plecionkarskie i zdobyłyśmy szeroką wiedzę oraz mamy autorskie know – how. Chcemy dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem. Przygotowujemy konferencje, wykłady i prelekcje aby uczyć o styku przedsiębiorczości, nowoczesnego rynku i naszej wiedzy o sprzedaży rzemiosła

  • jak atrakcyjnie i współcześnie sprzedawać rzemiosło – usługi i produkty
  • jak wycenić produkt rzemieślniczy
  • jak sprzedawać polskie rzemiosło zagranicą
  • współpraca Serfenty z innymi krajami, doświadczenia i praktyki – Japonia, Korea Południowa, Norwegia (case study)

Debaty, konferencje, wykłady

  • konsultacje, debaty, konferencje, prelekcje, wykłady  – o styku rzemiosła i współczesnego rynku

Zaproś nas na swoje wydarzenie lub zrobimy je specjalnie dla Ciebie!

Efekty Modelu Biznesowego – produkty i usługi