Tworzymy okazje do spotkań plecionkarskiej wspólnoty z całego świata. Aby promować rzemiosło, prezentujemy wystawy, organizujemy konferencje. Nasze wystawy „Niech się plecie!”, „Viva Basket!”, „Sploty na fali” oraz „Pleciemy!” podróżują po polskich i zagranicznych festiwalach. Porównujemy tajniki polskiego rzemiosła z plecionkarstwem w innych krajach, podejmujemy wspólne wyprawy badawcze (m.in. z Norwegią). Interesuje nas wymiana kulturowa i szerzenie idei „żywego plecionkarstwa” na całym świecie.
Z inicjatywy Światowego Festiwalu Wikliny i Plecionkarstwa w Nowym Tomyślu, 23 sierpnia 2015 zorganizowaliśmy Forum Społeczne Oblicze Plecionkarstwa. Zaprosiliśmy specjalistów z całego świata, by pokazali, jak można rozwijać rzemiosło. Hildigard Mufukare z Zimbabwe opowiadała o sprzedaży afrykańskich wyrobów, Frances Potter z RPA odkrywała kulisy współpracy rzemieślników z projektantami, Shimul Vyas z Indii przedstawiła jedną z najlepszych szkół kształcących projektantów – National Institute of Design. Indrasen Vencatachellum zachęcał do skorzystania z oferty UNESCO oraz RIDA – międzynarodowej grupy konsultantów na rzecz rozwoju rzemiosła, a Sara Ibrahim z Etiopii zabrała nas w podróż po zrównoważonej turystyce na szlaku rzemiosła.
Efektami naszej pracy są także filmy i publikacje. Do współtworzenia publikacji „Dlaczego wyplatamy? Why do we weave?” zaprosiliśmy wybitnych artystów z całego świata, m.in. Lois Walpole, Jette Mellgren, Mary Butcher, Rogera Herriseta, Carlosa Fontalesa. Nakręciliśmy filmy instruktażowe (z angielskimi napisami), w których mistrzowie plecionkarscy krok po kroku uczą nas wyplatania.